5 tipů na co myslet při vytváření e-shopu

1. Písmo a styl

Zvolte takové písmo, aby bylo na počítači i mobilu čitelné. Ano, různá psací a ozdobná písma jsou moc hezká, ale spousta lidem dělá problém je přečíst a to určitě nechcete.
Volte dostatečnou velikost textu, doporučuji 12 - 14pt pro běžné psaní, pokud zvolíte menší, může lidem dělat problém text přečíst na mobilních zařízeních. 

Pokud píšete nějaký souvislý text, určitě jej rozdělujte do odstavců a snažte se používat i nadpisy. Text který je v jednom dlouhém odstavci je nepřehledný a lidé může odrazovat od předčtení. (inspirovat se můžete tímto článkem).

 

2. Grafika

barvyPro pěkný vzhled eshopu je grafika také velmi důležitá. Určitě i vy chcete, aby váš e-shop vypadal pěkně. 

Používejte max. 3 barvy - pro vzhled eshopu si zvolte maximálně tři barvy, které budete používat jako hlavní. Jde například o barvy tlačítek, barvy menu a celkového sladění e-shopu. Vyvarujte se společného použití ostrých výrazných barev, společně používejte spíše barvy, které k sobě ladí. 



3. Bannery a obrázky

Jsou velmi důležité pro celkový pohled na eshop. Mohou se používat na úvodní straně, ale i na dalších stránkách a podstránkách e-shopu. Pěkné bannery si můžete nechat vytvořit od grafika, nebo zkusit použít grafický program. Velmi dobře se osvědčil nástroj CANVA, který je běžně dostupný všem a i ve free verzi si v něm můžete vytvořit zajímavé bannery. 


4. Produktové fotografie

obleceniI na produktových fotkách velmi záleží. Pokud budete produktové fotografie tvořit sami, vždy myslete na to, aby byly ostré, aby na nich bylo vidět přesně to co prodáváte a v případě, že není z fotky zřejmá velikost, zkuste na fotografii přidat něco, u čeho je velikost známá, aby si lidé mohli snáze představit velikost nabízeného produktu. 

Pokud už budete připravovat produktové fotky a budete se chtít s ehopem posunout - plánujete do budoucna třeba nějakou propagaci či reklamu, pak rovnou doporučuji vytvářet fotografie i na bílém pozadí, protože spousta reklamních systémů (google) v budoucnu plánuje upřednostňovat produktové fotografie s bílým pozadím.


5. Rozvržení e-shopu

Určitě chcete, aby se lidé na vašem eshopu nejen dobře cítili, ale aby se v něm také neztratili. Věnujte čas správnému rozvržení a dobře si rozmyslete, co budete chtít mít v hlavičce (úplně nahoře) co v menu, co bude v patičce e-shopu.

Obecně funguje, že:

V hlavičce je umístěn název či logo eshopu, telefonní a emailový kontakt, pole pro vyhledávání a košík. 
V menu jsou umístěny kategorie a podkategorie produktů, blog a různé články, fotogalerie, a vše co je pro vás důležité, může zde být opět uvedeno tlačítko na kontakt.
V patičce obvykle bývají informace o nákupu, obchodní podmínky, články o dopravě a platbě, možnosti platebních metod, bývá zde widget na sociální sítě..