5 tipů na co myslet při vytváření e-shopu
1. Písmo a styl
Zvolte takové písmo, aby bylo na počítači i mobilu čitelné. Ano, různá psací a ozdobná písma jsou moc hezká, ale spousta lidem dělá problém je přečíst a to určitě nechcete.
Volte dostatečnou velikost textu, doporučuji 12 - 14pt pro běžné psaní, pokud zvolíte menší, může lidem dělat problém text přečíst na mobilních zařízeních.
Pokud píšete nějaký souvislý text, určitě jej rozdělujte do odstavců a snažte se používat i nadpisy. Text který je v jednom dlouhém odstavci je nepřehledný a lidé může odrazovat od předčtení. (inspirovat se můžete tímto článkem).
2. Grafika
Pro pěkný vzhled eshopu je grafika také velmi důležitá. Určitě i vy chcete, aby váš e-shop vypadal pěkně.
Používejte max. 3 barvy - pro vzhled eshopu si zvolte maximálně tři barvy, které budete používat jako hlavní. Jde například o barvy tlačítek, barvy menu a celkového sladění e-shopu. Vyvarujte se společného použití ostrých výrazných barev, společně používejte spíše barvy, které k sobě ladí.
3. Bannery a obrázky
Jsou velmi důležité pro celkový pohled na eshop. Mohou se používat na úvodní straně, ale i na dalších stránkách a podstránkách e-shopu. Pěkné bannery si můžete nechat vytvořit od grafika, nebo zkusit použít grafický program. Velmi dobře se osvědčil nástroj CANVA, který je běžně dostupný všem a i ve free verzi si v něm můžete vytvořit zajímavé bannery.
4. Produktové fotografie
I na produktových fotkách velmi záleží. Pokud budete produktové fotografie tvořit sami, vždy myslete na to, aby byly ostré, aby na nich bylo vidět přesně to co prodáváte a v případě, že není z fotky zřejmá velikost, zkuste na fotografii přidat něco, u čeho je velikost známá, aby si lidé mohli snáze představit velikost nabízeného produktu.
Pokud už budete připravovat produktové fotky a budete se chtít s ehopem posunout - plánujete do budoucna třeba nějakou propagaci či reklamu, pak rovnou doporučuji vytvářet fotografie i na bílém pozadí, protože spousta reklamních systémů (google) v budoucnu plánuje upřednostňovat produktové fotografie s bílým pozadím.
5. Rozvržení e-shopu
Určitě chcete, aby se lidé na vašem eshopu nejen dobře cítili, ale aby se v něm také neztratili. Věnujte čas správnému rozvržení a dobře si rozmyslete, co budete chtít mít v hlavičce (úplně nahoře) co v menu, co bude v patičce e-shopu.
Obecně funguje, že:
V hlavičce je umístěn název či logo eshopu, telefonní a emailový kontakt, pole pro vyhledávání a košík.
V menu jsou umístěny kategorie a podkategorie produktů, blog a různé články, fotogalerie, a vše co je pro vás důležité, může zde být opět uvedeno tlačítko na kontakt.
V patičce obvykle bývají informace o nákupu, obchodní podmínky, články o dopravě a platbě, možnosti platebních metod, bývá zde widget na sociální sítě..