Co je to analýza klíčových slov a k čemu se používá?
Analýza klíčových slov pro eshopy je jednou z důležitých částí online marketingu. Správně zpracovaná analýza vám poskytne spousty důležitých dat (klíčových slov) ve vztahu k vašemu eshopu či byznysu.
Co by Vám měla analýza sdělit?
- Jaké produkty se nejvíce vyhledávají - které jsou nejčastěji vyhledávané a jaké další slovní spojení můžeme použít pro názvy kategorií a produktů
- Mám správně pojmenované kategorie v menu? - nehledají je lidé pod jiným názvem? Mají mé názvy kategorií nějakou hledanost? Mám správnou architekturu webu?
- Jaké dotazy vznášejí lidé, kteří se zajímají o můj sortiment? - jsou vhodné pro tvorbu obsahu, psaní blogu a článků
Analýza se většinou provádí v tabulkové formě, kde máte přehledně rozepsaná klíčová slova a fráze, seřazená od nejvyhledávanějších a dále se doplňuje o další zjištěné informace, jako je např. trendovost, určení konkurence, potenciál kl. slov.
Dále se doplňuje např. o pozice ve vyhledávačích, pokud tedy není tvořena analýza pro budoucí eshop, který ještě nemá žádné pozice.
Jak probíhá zpracování analýzy?
Tvorba analýzy je komplexní proces, který zabere nějaký čas a popsat ji zde bude na samostatný článek. Pokud si najmete externí firmu, určitě by s vámi měla zůstat v kontaktu a pokládat spousty dotazů. Nikdo jiný totiž nezná váš byznys a cíle tak dobře jako vy sami.
Jak s analýzou pracovat?
Součástí analýzy by mělo být také doporučení a vysvětlení, jak ji využít a jak s ní dále pracovat. Je to důležitý faktor, na který se občas zapomíná a pro marketingovou strategii je velmi důležitý. Takže pokud vám někdo předá tabulku bez dalšího vysvětlení, pak pro vás vůbec nemusí být přínosem.
Co by mělo zaznít v doporučení?
- Je nutné změnit strukturu eshopu?
- Je potřeba změnit nebo upravit nebo přidat kategorií / produktů?
- Je potřeba přidat nové kategorie / produkty?
- Jak zapracovat na obsahové stránce eshopu?
- Jak použít analýzu pro psaní vašeho blogu
- Na jaká klíčová slova se zaměřit v ppc
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
"Analýzu velmi doporučuji. Často se setkávám s eshopy, které si lidé vytvoří sami tak jak je zrovna napadne. Tedy bez jakékoliv analýzy či doporučení. Pak oslovují marketingové specialisty, že jim eshop neprodává a aby jim připravili reklamu. Jsou zde tací specialisté, kteří na to kývnou, ovšem ten správný markeťák by vám měl říci, že je nejprve potřeba úprav na webu a v obsahu, aby vše dokonale fungovalo a pak je teprve cesta pro reklamu. "