Zbožové srovnávače (heureka, zbozi, glami, favi, biano a další)

Pokud jste rozhodnuti vložit peníze do reklamy, srovnávače zboží mají asi nejmenší riziko v tom, že by se vám vložené peníze nemusely vrátit.

Do všech srovnávačů můžete prakticky napárovat vaše produkty zdarma a pokud je budete chtít zviditelnit, můžete se rozhodnout a vyzkoušet placenou verzi.


HEUREKA

Je asi nejznámější a největší srovnávač a vyhledávač zboží, ve kterém také můžete zkontrolovat recenze obchodů i produktů.

1. Založení účtu a přidání eshopu

Pokud chcete své produkty a eshop na Heurece zobrazovat, můžete si založit účet - ZDE a poté přidat váš obchod ZDEPři registraci budete potřebovat heureka feed a vyplníte základní informace o vaší firmě.  

Nevíte co je feed? Feed je datový soubor s informacemi o vámi prodávaném zboží a pro každý reklamní kanál může mít specifické požadavky. Najdete ho buď již připravený od poskytovatele eshopu, nebo vám s ním pomůže váš programátor.

2. Spárovanost produktů z vašeho eshopu na heureku

Pro heureku je důležité namapování kategorií eshopu na kategorie heureky - ty se totiž dost často mohou lišit a je to důležitý krok pro napárování produktů. (párování se provádí také pro další porovnávače jako např. Zbozi.cz či Glami.cz a pro google nákupy). 

Pro rychlejší spárování produktů a lepší zobrazování, pomáhá tkzv. namapování Vašich eshopových kategorií na kategorie porovnávačů: 

Kompletní strom kategorií pro Heureka.cz – můžete stahovat 
ZDE.

Pokud mají vaše produkty přiřazený EAN kód, doporučuji vyplnit k jednotlivým produktům. Heureka má také určité specifikace na názvy produktů - názvy musí obsahovat např. značku, velikost či barvu. Jak mají názvy vypadat naleznete ZDE. Produkt můžete takto rovnou nazvat, případně můžete v některých systémech zvolit název pro Xml feed. 

3. Nastavení dostupnosti produktů

Produkty musí mít nastavenou dostupnost např. (skladem, do týdne, do X dnů, do měsíce atd.) toto se opět propisuje do feedu a je to povinná položka, která musí být ve feedu uvedena.

4. Placený režim

V placeném režimu se samozřejmě vaše produkty zobrazí více lidem než v režimu neplaceném. Rozdíl při placeném a neplaceném režimu můžete vyzkoušet dobitím kreditu. Minimální hodnota je 1000 Kč.

5. Měření konverzí 

Abyste mohli vyhodnocovat, zdali je pro vás Heureka výhodným zdrojem, přináší vám zákazníky a objednávky, určitě si nastavte a zapněte měření konverzí. K měření konverzí se do eshopu vkládá "konverzní klíč" případně celý kód.  Kód i klíč nalezente ZDE.

6. Ověřeno zákazníky

Aktivujte službu "ověřeno zákazníky" - ZDE. Budete tak moci sbírat recenze od zákazníků. Při dostatečném množství objednávek a recenzí vám bude udělen "certifikát", čímž získáte další možnosti jako - zobrazovat certifikát na svém eshopu, nebo bidováním (nastavením cen pro zobrazování) u kategorií či produktů pro lepší zobrazování pozic na Heurece.

      U eshopu na Shoptetu přejděte v administraci na kartě Propojení > Heureka > záložka Heureka > vložte příslušné kódy. 

 

 

ZBOŽÍ.CZ

Je druhým nejznámějším srovnávačem zboží v ČR. Je vytvořen a podporován od Seznam.cz.

1. Založení účtu a přidání eshopu

Pokud chcete své produkty a eshop na Zboží.cz zobrazovat, můžete si založit účet - ZDE nebo můžete použít stávající email, který používáte pro Seznam.cz. Poté můžete  přidat váš obchod ZDEPři registraci budete potřebovat feed pro zbozi.cz a vyplníte základní informace o vaší firmě.  

Nevíte co je feed? Feed je datový soubor s informacemi o vámi prodávaném zboží a pro každý reklamní kanál může mít specifické požadavky. Najdete ho buď již připravený od poskytovatele eshopu, nebo vám s ním pomůže váš programátor. 

2. Spárovanost produktů z vašeho eshopu na zbozi.cz

Pro zboží.cz je důležité namapování kategorií eshopu na kategorie zboží.cz - ty se totiž dost často mohou lišit a je to důležitý krok pro napárování produktů. (párování se provádí také pro další porovnávače jako např. Heureka.cz či Glami.cz a pro google nákupy). 

Pokud mají vaše produkty přiřazený EAN kód, doporučuji vyplnit k jednotlivým produktům výrazně to napomáhá párování na Zboží.cz. 

Kompletní strom kategorií pro Zbozi.cz –  můžete stahovat ZDE.

3. Vytvořte si kampaň

Aby se kampaň spustila, bude nutné propojit účet se Seznam peněženkou. Seznam peněženku můžete mít pod stejným emailem, ke kterému jste napojili zbozi.cz - stejný email lze použít i pro další reklamní služby jako např. Sklik či Firmy.cz  

4. Placený režim

Na rozdíl od Heureky je nutné kampaň platit, jinak se vaše produkty ve Zboží.cz nebudou vůbec zobrazovat, je tedy nutné dobíjet kredit. Dobíjení kreditu lze nastavit i automaticky.
Doporučuji nastavit dobře fungující hromadné nastavení cen za proklik: Správa kampaně ► Nastavení aukce ►  Nastavení pro cenové rozsahy (případně Nastavení pro kategorie).


5. Měření konverzí 

Abyste mohli vyhodnocovat, zdali je pro vás Zboží.cz výhodným zdrojem, přináší vám zákazníky a objednávky, určitě si nastavte a zapněte měření konverzí (Provozovna ► Měření konverzí) . K měření konverzí se do eshopu vkládá "unikátní tajný klíč" a ID provozovny

      U eshopu na Shoptetu přejděte v administraci na kartě Propojení > Seznam > záložka Zboží > vložte příslušné kódy. 

 

GLAMI

Glami je portál, který se zaměřuje především na oblečení, obuv, módní doplňky, sport a sportovní doplňky, šperky a hodinky. Pokud tedy prodáváte tento sortiment, může být pro vás Glami zajímavým zdrojem návštěvníků a objednávek.

1. Registrace a vytvoření účtu

Pokud chcete své produkty a eshop na Glami.cz zobrazovat, můžete si založit účet - ZDEPři registraci budete potřebovat feed pro glami.cz a vyplníte základní informace o vaší firmě.

2. Placený vs neplacený režim

Glami nabízí placený i neplacený režim. Skvělé je, že i při neplaceném režimu bude vaše produkty zobrazovat v nabídce. Aby se vaše produkty dobře zobrazovaly i v neplaceném režimu Je důležité dobře připravit glami feed. Při placeném režimu doporučuji hlídat si náklady a platby raději provádět ručně než automaticky.

3. Namapování kategorií a správné zobrazování produktů

Pro správné zobrazení produktů na Glami, namapujte co nejpodrobněji vaše kategorie eshopu na kategorie Glami.  

4. Využívání parametrických filtrů

Glami má vlastní kategorie, zboží můžete ale dále roztřídit podle nabídnutých parametrů. Aby se vaše zboží zobrazovalo i na úrovni vyfiltrovaných parametrů, je důležité tyto údaje také posílat ve feedu. 

FAVI.cz

FAVI je portál, který se zaměřuje především na nábytek, vybavení domácností i zahrad a dekorací. Pokud tedy prodáváte tento sortiment, může být pro vás Favi zajímavým a často i největším zdrojem návštěvníků a objednávek.

Registrace a vytvoření účtu

Pokud chcete své produkty a eshop na Favi.cz zobrazovat, můžete si založit účet - ZDEPro Favi můžete mít připraven speciální feed, nebo stačí použít i feed pro heureku či google nákupy, nebo zboží.cz. 

Favi neumožňuje neplacený režim. Po schválení zobrazování se vám rovnou budou účtovat prokliky na váš eshop. Základní cena za prokolik (CPC) je nastavena od Favi, vy si můžete cenu za proklik zvyšovat. 

  

BIANO.cz

Biano je obdobný srovnávač jako FAVI, taktéž se zaměřuje na nábytek, vybavení domácností i zahrad a dekorací.  Oproti Favi sice přináší nižší tržby, ale může být pro vás také zajímavým zdrojem návštěvníků a objednávek. 

Registrace a vytvoření účtu

Pokud chcete své produkty a eshop na Biano.cz zobrazovat, můžete si založit účet - ZDEPro Favi můžete mít připraven speciální feed, nebo stačí použít i feed pro heureku.